Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Villa Savoye

(...ή αλλιώς, η δική μου άποψη για ένα πολυσυζητημένο κτήριο)

Τον Μάιο επισκέφτηκα για πρώτη φορά το Παρίσι. Κατόπιν παραίνεσης συναδέλφου, αφιέρωσα μισή από τις 5 πολύτιμες μέρες που πέρασα εκεί, στο να επισκεφθώ το Poissy όπου βρίσκεται το περίφημο κτήριο. Ο ναός της σύγχρονης αρχιτεκτονικής, όπως την αποκάλεσα στην -μη αρχιτεκτόνισσα- κολλητή μου για να της δικαιολογήσω γιατί θα την αφήσω μισή μέρα μόνη της στις διακοπές μας.

Πήγα με τρένο και επέλεξα να κάτσω δίπλα σε παράθυρο, να δω λίγο επ'ευκαιρίας και τη γαλλική εξοχή. Πράσινο και μικρά σπιτάκια. Πολλά μικρά σπιτάκια. Χρωματιστά. Με οξείες στέγες και μικρά παραθυράκια υψίκορμα. Τι χαριτωμένα, σκέφτηκα. Έφτασα στο Poissy με συννεφιά και βροχή. Αδιάφορη πόλη, ή έτσι μου φάνηκε γιατί ανυπομονούσα να φτάσω στον προορισμό μου.

Και έφτασα. Μπήκα σε έναν κατάφυτο κήπο και μετά από λίγα βήματα, ανάμεσα στα φύλλα, την είδα να στέκεται, εκεί, σε φόντο πράσινο. Τότε μου έβγαλε νόημα γιατί αυτό το έργο απέκτησε τόση μεγάλη σημασία στον αρχιτεκτονικό χώρο. Αν είχα προσγειωθεί κατευθείαν μπροστά της, χωρίς να μεσολαβήσει το ταξίδι ως εκεί, ίσως να μην μου είχε κάνει τόση εντύπωση. Έχοντας όμως μόλις δει την -σύγχρονη της- αρχιτεκτονική της γαλλικής εξοχής, η Villa Savoye μοιάζει σε σχέση με τον περίγυρο, ουρανοκατέβατη.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου